ALTENA - Tegenwoordig dient u zaken steeds vaker digitaal te regelen, vooral overheidszaken. Dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom richtte de Bibliotheek CultuurPuntAltena zeven nieuwe Informatiepunten in voor de gemeente Altena.
Er zijn zo’n 4 miljoen Nederlanders die moeilijk of niet kunnen omgaan met de digitale overheid. Deze groep is divers; het gaat om ouderen, nieuwkomers en laaggeletterden, maar ook om jongeren die misschien wel goed overweg kunnen met sociale media maar het aanvragen van een DigiD of hun studiefinanciering toch lastig vinden. Voor hulp bij zaken als de digitale Berichtenbox van MijnOverheid, DigiD, de corona-app, huur- en zorgtoeslag, studiefinanciering, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkeringen kunt u nu op acht locaties in Altena terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek.
Daar zijn geschoolde medewerkers van de Bibliotheek die helpen met het vinden van informatie op internet. Bij hele specifieke vragen verwijzen zij waar nodig bezoekers door naar de juiste instantie. Naast het Informatiepunt op De Werf in Woudrichem zijn er nu nog zeven extra locaties in Altena waar u met vragen terecht kunt. Bel bij vragen over het Informatiepunt Digitale Overheid naar (085) 040 11 63 of kijk op www.bibliotheekaltena.nl/ido.