GIESSEN - Vleesvervangerproducent Schouten Europe uit Giessen haalt na twintig jaar haar merk GoodBite uit de supermarktschappen. Het familiebedrijf richt zich al een aantal jaren steeds meer op het leveren van private label producten en zet daar nu volledig op in.
In het eerste kwartaal van 2022 zullen de laatste GoodBite producten uit de schappen verdwijnen. In de zomer van 2019 werd bij het bedrijf uit het Brabantse Giessen al de strategische keuze gemaakt om zich te gaan richten op het leveren van producten onder huismerk. GoodBite was één van de eerste vleesvervangermerken op de Nederlandse markt. Het merk was verkrijgbaar bij Konmar supermarkten en later jarenlang exclusief bij supermarktketen C1000. Na de overname van C1000 door Jumbo in 2012 kwam het merk ook landelijk beschikbaar in de Jumbo supermarkten. Het merk presteerde goed en diverse SuperUnie leden zoals Deen en PLUS gingen het merk ook verkopen.
De keuze voor private label houdt niet automatisch in dat Schouten zich alleen richt op het leveren van producten voor een zo laag mogelijke prijs. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten.