GIESSEN - Enigszins overdonderd door de enorme belangstelling van consumenten voor het in januari door HAK op de markt gebrachte intelligente groentebord, heeft de fabrikant uit Giessen besloten de productie van 'Het Helpende Bord' voor de derde keer in één maand op te schalen.
Direct na de introductie op 14 januari ontstond bij de webshop van de Bijenkorf een run op het bord. Volgens HAK directeur Marketing en Innovatie Nicole Freid heeft het Helpende Bord een snaar bij consumenten geraakt en bevestigt het de continue uitdaging die ouders ervaren om hun kinderen dagelijks op een praktische en vrij eenvoudige manier meer groenten te laten eten.
HAK wil met het Helpende Bord op een praktische manier ouders en de kinderen een helpende hand bieden om het structurele probleem dat kinderen te weinig groenten eten, aan te pakken. Het ‘Helpende Bord’ lijkt zo op het oog op een normaal bord, maar is dat toch niet: het is weliswaar net als een bord voor volwassenen gemaakt van keramiek, het is vrijwel wit van kleur en het is rond, maar er zitten allerlei subtiele nudgingtechnieken in verwerkt waaronder een verdieping die speciaal voor de groenten bestemd is. Het kind wordt zo zintuigelijk op het verkeerde been gezet en verleid meer groenten te eten dan anders.