GIESSEN - Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. uit Giessen gaat na Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten, nu ook vegetarische producten leveren in Australië.
Een Australisch bedrijf, welke Schouten vorig jaar ontmoette op een internationale beurs, start met het afnemen van enkele producten op basis van plantaardige eiwitten. De producten zullen binnenkort in diverse Australische supermarkten verkrijgbaar zijn. Volgens commercieel directeur, Arjaan van der Giessen, zijn het logische stappen: “De markt van producten op basis van plantaardige eiwitten groeit wereldwijd fors. De laatste jaren exporteren wij onze producten naar steeds meer landen. Met de toevoeging van Australië gaan wij leveren in meer dan 50 landen, een mijlpaal.”
Andere nieuwe afzetmarkten voor Schouten zijn Japan, Rusland, Aruba en Kenia. Hier zal het Brabantse bedrijf plantaardige producten leveren aan meerdere fastfoodketens. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Schouten heeft één van de meest uitgebreide en gevarieerde assortimenten ter wereld. De producten worden onder het eigen merk GoodBite of onder huismerk verkocht in supermarkten in binnen- en buitenland. Ook ontwikkelt Schouten veel producten op basis van klantvraag.